mest andvanda ord senaste veckan: luftfuktighet.

Tagstationen i Chennai ar nog den fraschaste vi sett i Indien so far. Skitstora TV-apparater overallt som man kna glo pa medan man vantar. 
Just nu sitter vi har och vantar pa att aka ut till flygplatsen for att dra vidare till Andaman Islands. Vi tror att det kommer bli paradiset. Ett svettigt paradis, men i alla fall.

Efter Varanasi drog vi vidare till ostkosten och hamnade pa ett litet stalle som heter Puri. Mysigt och soft. Vi hittade nagot litet hippegang som vi akte pa moppeyutflykter med. Trevligt.
Jag tror dock aldrig att jag har kant sadan varme som jag gjorde i Puri. Helvet vad hog luftfuktighet det var. Mellan klockan nio och fem pa dagen kunde jag typ inte ga ut.
Joanna + helvetesvarme= sjukt dalig kombination. En svettig sommardag i Stockholm kan slagga sig i vaggen.

Jag hoppas att det ar lite svalare ute pa oarna. Enligt uppgift ar det nog det. 

Saras magsjukeup-date: sjuk IGEN. Hoppas hon overlever flygresan.
Joannas magsjukeup-date: frisk. jattefrisk faktiskt.

Vi hors igen om jag inte dor i en flygkrasch mitt ute pa havet.






Kommentarer
Postat av: /farfar/

Hej igen.

Hoppas Saras magsjuka går över snart. Det gäller att

dricka mycket, så man inte blir uttorkad. Läsk eller flaskvatten är bra. Inte starka saker!

Hade!

Rolf

2010-03-24 @ 23:09:52
URL: http://bollywoodfruar.blogg.se/
Postat av: Kakan

Jag känner att jag borde skriva nåt för det känns som man smygläser annars. Hur kan Sara vara sjuk så ofta? Man kan tro att hon fyller på vattenflaskan i rännstenen eller nåt. Tur att ni har en farfar som kommer med kloka råd. Det är jättekul att läsa om er resa. Hoppas ni får det svalt och skönt på öarna. Det här med värmen joanna, I feel you. Det låter som att det till och med är värre än Paris tunnelbana en augustidag. Ha det nu fint och flyg försiktigt! Kram,

Karin

2010-03-29 @ 20:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0