Holi and shit.

det var trakigt att lamna udaipur!
sa himla bra stalle. det hande nog mer dar an det gjort under fyra veckor. typ... eller kanske inte.
jag drar ett smakprov  -
den forsta mars var det Holi har i Indien. Det ar en festlig hogtid, ska jag saga er. Det gar ut pa att man slanger farg och vatten pa varandra, sen kramas man lite och sager "happy holi".

det var en galen dag.

klockan tio pa morgonen sag jag och sara ut som tva avatarer. bla farg overallt med lite orangea, rosa, grona och gula inslag. plus att vi var drankta av vatten.
sen holl det pa sa hela dagen. vi firade pa vart hotell med vara nya rara indiska vanner. det avr fett!

vi kom dock pa den dumma iden att vi skulle ta en svang pa stan ocksa, trots att alla ahde sagt att det nog kunde vara ratt jobbigt.
alltsa jobbigt var bara fornamnet.
efter att vi blivit tafsade pa av en miljard indier (alltsa fy FAN vad vidriga de var) inom loppet av tre minuter fick vi panik och sprang hem till hotellet igen.

men det var ett trevligt firande anda. (jag kan som sagt itne lagga upp bilder eftersom itnernet SUGER overallt. satt i typ en timme for nogra dagar sen. slutade med att jag fick panik och gick hem - alltsa - inga bilder forran jag har kick ass internet.)

sen hangade vi aven med pa motorcykelutflykt med nya vanner fran udaipur.
ROLIGT!
vi akte jattelange over en massa berg till ett grymt shiva-tempel. det avr sa himla vackert.
jag och sara var lite lost nar de lamnade blommor och pratade med munkar. sen drack vi chai.
det ar for ovrigt typ det enda vi har gjort i udaipur - druckit chai med en massa konstiga manniskor. gott.

nu ar vi i puschkar som ar ganska trakigt. imrogon aker vi till jaipur dar vi kanske ska mota upp var van Pavel fran estland.

nu ska  vi spela lite yatzy och dricka te.


Kommentarer
Postat av: ingvar oldsberg

grattis på födelsedagen! jag kan inte skicka nåt, inte ens ett kort, men vi kan ju fira när du kommer hem. puss puss

2010-03-08 @ 19:55:11
Postat av: Lina

Hej!



Grattis på födelsedagen! Fan vad fett ni verkar ha det! Kom inte tillbaka än på ett tag, nu väntar vi bara på det fetaste slasket sen istidens slut.



Massa pussar

2010-03-08 @ 21:38:12
Postat av: Sara

Hej fantastiskt o läsa hur ni har det..jag är bara lite avundsjuk. fast inte på saras 272 myggbett - jävligt bra jobbat. Kul med est-kompis, det är ett trevligt släkte har jag hört. ta hand om er



KRAM från skåne

2010-03-09 @ 19:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0