mygg och tempel.

nu har vi varit i hampi i nagra dagar. javligt soft stalle. hela staden ar fylld med gamla ruiner och landskapet bestar bara av skitstora roda stenar. det ser helt udda ut.

igar akte vi over floden och hyrde moppar. det var helt sjukt roligt! jag korde runt sara pa en massa grusvagar och zickzackade mellan kor och rickshaws. under den varamste timmen pa dagen bestamde vi oss aven for att klattra upp tll det tempel som ligger hogst upp i hampi.

i solen.

650 trappsteg och typ 60 liter svett senare var vi uppe. utsikten var tjusig. bilderna darifran kommer dock ingen fa sen eftersom jag ar illrod i ansiktet och typ genomblot.

sen korde vi vidare till en sjo som lag insprangd mellan bergen. det sag ocksa helt sjukt ut. liksom oken overall och sen en jattestor sjo.

imorgon ska vi hyra moppe och dra dit igen.

det har med vanstertrafik ar helt klart min grej. gjorde bara nagra konstiga saker. plus att nar jag skulle starta den i en nerforsbacke sa ropade sara "gasa!" vilket slutade med att moppen flog ivag pa mitt ben. sen stortdok den ner pa marken. jag har nu ett tjusigt blamarke pa benet. det matchar mina andra sar.

vara nyfunna vanner ilona och sara dragit vidare till gokarna idag. sa himla trakigt! jag och sara tog vart pick och pack och flyttade over pa andra sidan floden.

nu bor vi i ett rum som kan vara lite av det ackligaste jag sett. det ar aven extremt mycket mygg har. nar inte ens den indiska myggsprayen hjalper ar det illa.

Kommentarer
Postat av: Marta

bilder bilder!!

2010-02-14 @ 11:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0