extremt produktiv dag.

sara ligger hemma pa hotellet med over 39 graders feber och det ar strejk i hela kolkata. Med strejkt menas att allt ar stangt.

ALLT.

det ar helt sjukt.
idag har jag gatt omkring och stirrat pa en massa stangda byggnader. sen hittade jag ett skitdyrt fik dar de hade ACn pa typ 12 grader.
jag bestallde det billigaste pa hela menyn. (en kaffe som kostade typ fem ganger sa mycket som den brukar gora.) personalen tittade pa mig som om jag var en sjukt sunkig, snuskig, svettig back packer. (vilket jag i a for sig var.)

men jag vagrade att ga trots att jag fros ihjal. en timme senare hade jag surplat i mig kaffet och de typ "eeeh du maste nog betala NU".

sen gick jag hem och sallskapade sara genom att kolla pa "american idol" i tva timmar.
och nu har jag hittat ett billigt internetstalle som ar oppet. HURRA!

annars har vi lyckats fixa tagbiljetter harifran nu. imorgon drar vi norrut till darjeeling. Eller forst maste man stanna i siliguri for att sen ta nagon jeep i typ tre timmar upp i bergen. ryktet sager att det ar skitlaskigt.
tydligen ar det aven KALLT dar nu. fantastiskt! jag och sara har redan borjat fira detta genom att kopa varsitt par jeans.

vi ar sa lavla trotta pa alla fula, svettiga, ackliga, solblekta linnen och harmesbyxor. USCH! nu ska det bli andring pa det.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0